10.10.12

Mont Rocher, Carignan Vieilles Vignes, Pays d' Herault 2011

Świetnej jakości Carignan z południa Francji, etykieta tak prosta, że moglaby zniknąć w gąszczu innych a warto po niego sięgnąć!
Kolor mocno wisniowy,bardzo wodniste brzegi zdradziły, że nie powinnam spodziewać się mocno zbudowanego wina.
Przyznam jednak, że mnie tyleż zaskoczył co uwiódł, jest dość skomplikowany i niesie nie tylko aromaty ciemnych owoców ale też lasu iglastego, ziół i nuty gałki muszkatołowej i słodkiego ciastka. Jest w nim też coś tajemniczego i nieznanego mi, ale na tyle silnego by móc to zapamiętać. W smaku faktycznie średniego ciała, z kwasowościa ktora nie pozostawia śladu już po dwóch sekundach. Ma bardzo lekkie taniny, za to wielość owoców (więcej niż w nosie) ale też nuty wanilii na zaskakująco długiej końcówce. Pije się lekko i dobrze że ma tylko 12,5%. A do czego? Można do wędlin, myślę też że do buraków byłby dobry, ale ja wybrałam gulasz. Do steka by się nie sprawdził ale z wołowym gulasz z grzybami, o tak!
Dodam jeszcze, że cena to około 35-40 zł. Taki stosunek jakości do ceny to mi się podoba!
Pijemy!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz